Lise eğitiminde en zor şeylerden biri öğretilen konularla toplum arasındaki ilgiyi kurmaktır.Fizik derslerinde bu ilgiyi kurmak daha kolay olmasına rağmen kurulmaması öğrencilerifizik dersinden soğutmaktadır. Öğrenciler fizik dersini anlaşılması zor ders olarak görmektedirler. Buna ek olarak üniversite yerleştirme sınavlarında doru net sayısı en düşük alanlardan bir tanesi fiziktir. Bu 2001 yılında ortalama ortalama2,89, nettir (ÖSYM, 2001) Amerikada fizik dersleri lisede seçmelidir..son yıllarda fizik derslerini tercih eden öğrencilerin sayısında düşüşler olmuştur. tercih edenlerin önemli bir kısmı da daha sonra dersi bırakmaktadırlar ( hewitt.1990). algren ve walberg (1973) öğrencilerin fizik dersini sıkıcı , zor , anlaşılmaz ve kendileri için gereksiz gördüklerini belirtmiştir.
Öğrencilerin fiziği daha zevkli öğrenmelerine etki eden faktörler arasında öğretmen,müfredat, fizik kitapları, eğitim teknolojisi, güncel hayat bağlantıları, öğretim metotları ve öğrenci ilgi alanları sayılabilir. fiziği daha çekici yapmak için fizik öğretmenleri toplumu fiziğin kendilerine hizmet ettiği konusunda inandırmalıdırlar. fizik gerçekte insanın işlerinde evlerinde ve çocukların ilgi alanları karşılaştıkları olaylarla ilgilidir. Kaya (1998) öğrencileri motive etmenin ilgi ve bilgilerini artırdığını söylemiştir. Fizik öğretmenleri bu ilgiyi kurmak için daha fazla emek sarf etmelidirler..
iyi fizik öğretmeni dersini ve öğretmeyi sevmeli ve beunu dışa yansıtmalıdır. Güncel deneyimlerle bağını kurmalı ve iyi organize edilmiş olarak dersi anlatmalıdır ( Woolnaugh 1994). B unlara ek olarak öğretmen sevecen olmalı, ders içinde ve dışında öğrencilerle zaman harcayabilmeli ve öğrencilerle sıcak ilşki kurabilmelidir..
FİZİK EĞİTİM ARAŞTIRMALARINA DAYANMADAN HAZIRLANAN Fİ<ZİK KİTAPLARI DA ÖĞRENCİLERİ FİZİKTEN SOĞUTABİLMEKTEDİR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder